تبلیغات
arianhagame - از وایکینگ تا آخرالزمان | تحلیل کنفرانس Ubisoft در E3 2015
تاریخ : دوشنبه 1 تیر 1394
نویسنده : علیرضا ثامنی


از وایکینگ تا آخرالزمان | تحلیل کنفرانس Ubisoft در E3 2015

حتما انتظار دارید تا در ابتدای مقاله، مقدمه ای از E3 2015 و حرف های کلیشه ای را بخوانید! اما راستش را بخواهید خودمان نیز از حرف های تکراری خسته شده ایم! هدف مقاله مشخص است. قرار است بدون توجه به سلیقه شخصی یا سلیقه جمع که به درست یا غلط شکل گرفته است، کنفرانسی را موشکافی و بررسی کنیم و ببینیم که یوبیسافت در E3 2015 چگونه عمل کرد؟ آیا کنفرانس یوبیسافت عملکرد مثبتی را از خود نشان داد یا نه؟ با ما همراه باشید…

یوبیسافت یک کمپانی بزرگ و نامدار است که همگی با عناوین شاخص آن آشنایی کافی را داریم و نیازی به توضیح اضافی نیست. پیش از E3 امسال، مخاطبان انتظارات زیادی از کنفرانس این کمپانی داشتند و سطح انتظارات بسیار بالا بود. نظریه ها و فرضیات بسیاری پیرامون برنامه های احتمالی این کمپانی شکل گرفت که به بعضی از آنها عمل شد و محقق شدن بعضی دیگر به لیست آرزوهای بازیبازان پیوست. مقدمه چینی کافیست! حال، وقت بررسی کردن موارد مهم است. حال وقت آن است که عملکرد یوبیسافت در E3 2015 را بررسی کنیم.

Aisha Tyler | کلیدی ترین مهره در کنفرانس

کلید یک کنفرانس موفق چیست؟ صرف نظر از هسته اصلی هر کنفرانس که شامل نمایش ها می شود، یکی از عوامل بسیار مهم در هر کنفرانس، به وجد آوردن مخاطبان و همراه کردن آنها با جریان کنفرانس است. یوبیسافت به لطف میزبان کنفرانس خود، از این عامل بهره مند بود و در این زمینه نیز بهترین بود. Aisha Tyler باز هم میزبان ما بود. شخصی که ظاهرا انرژی اش هیچگاه تمام نخواهد شد! او به بهترین نحو ممکن کنفرانس را جلو برد و مخاطبان و حضار را با خود همراه کرد. او در میزبانی یک کمپانی، یکی از بهترین هاست. یوبیسافت نیز به طور حتم از این مسئله آگاه است و به همین دلیل مدتی است که Aisha Tyler میزبانی یوبیسافت را بر عهده دارد. یوبیسافت یک مهره ارزشمند را هیچگاه به راحتی از دست نمیدهد.

For Honor | تداعی شدن گذشته در سبکی تازه

یوبیسافت در کنفرانس امسال خود بدون مقدمه سراغ معرفی عنوانی تازه رفت. ریسکی تقریبا بزرگ که ظاهرا ارزشش را داشت چراکه از این عنوان به شدت از سوی مخاطبان استقبال شد. For Honor عنوانی بود که پس از معرفی آن دغدغه قشر نسبتا عظیمی از بازیبازان رفع شد و آنها امیدوار شدند که یک عنوان با محتوایی که انتظارش را داشتند در راه است. عنوانی که به بازیباز اجازه می دهد در سه نقش سامورایی، شوالیه و وایکینگ بازی کند. اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود. نکته اصلی و مهم در رابطه با این عنوان این است که سازندگان ادعای ظهور یک مکانیزم جدید کرده اند. مکانیزمی که Art of Battle نام گرفت و عملکردی خاص و پیشرفته ای در زمینه مبارزات و گیمپلی این عنوان اعمال می کند. نوآوری جالبی بود که مورد استقبال هم قرار گرفت. به شخصه معرفی این عنوان توسط یوبیسافت آن هم بدون اعلام کردن از قبل را تحسین می کنم. این کار شجاعت و ریسک می طلبید که یوبیسافت آنها را به جان خرید و نتیجه مثبت این کار را هم دید.

Tom Clancy’s The Division | سرنوشت دنیا را به رخ بکش و دیگر هیچ…

تکلیف نمایش این عنوان از پیش هم مشخص شده بود و همگی از حضورش مطلع بودیم. نمایش بسیار عالی بود. مطمئنا این بازی هم مثل نمایشش عالی خواهد شد. نکته اینجاست که نمایش فقط به رخ کشیدن بود! با خواندن این جمله حتما با خود می گویید که مگر هدف از نمایش عناوین چیزی به جز به رخ کشیدن است؟
قبول دارم که هدف اصلی نمایش ها اثبات بزرگی و برتری آنهاست اما بعضی اوقات از دیدن نمایش های پی در پی از یک سری عناوین خسته می شویم؛ حتی اگر عنوان واقعا بزرگ و طلایی باشد. The Division از آن دسته عناوین است که پس از معرفی شدنش، یوبیسافت تقریبا در بیشتر کنفرانس های خود از آن استفاده می کند. اما نکته منفی اینجاست که ماهیت همیشه ثابت است. گروهی که در محیطی برفی قرار داشته و با گروهی دیگر درگیر می شوند و بقا نشان داده می شود. نمایش یک عنوان آن هم در فستیوالی همچون E3 باید به نحوی باشد که حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد. حداقل به نحوی باشد که مخاطب موارد بسیاری را از آن دربافت کند وگرنه تاریخ انتشار یا قدرت گرافیکی و یا مواردی از این قبیل را می توان در قالب یک خبر و چند اسکرین شات نیز منتشر کرد و نیازی به E3 نیست!
در کل نمایش The Division بسیار عالی و چشم نواز بود اما هدف از این نمایش واقعا چه بود؟ آیا به جز به رخ کشیدن قابلیت ها، مورد دیگری هم در نمایش این عنوان نهفته شده بود یا خیر؟ اگر پاسخ منفی است، پس نمایش دادن این عنوان توسط یوبیسافت زیاد هم کار درستی نبوده!

Just Dance 2016 | بیایید دور هم خوش باشم!

تبلیغات برای شناخته شدن هر عنوانی خوب و ضروری است. اما گاهی اوقات شاهد اغراق در تبلیغات هستیم. در کنفرانس یوبیسافت برای معرفی Just Dance 2016، اغراق در تبلیغات را به وضوح دیدیم. Jason Derulo بر روی استیج آمد و اجرای زنده ای را انجام داد. اینگونه تبلیغ کردن از سوی یک کمپانی همچون یوبیسافت کاملا طبیعی است و مواردی این چنینی هم پیش از این از سوی این کمپانی دیده بودیم. اینگونه تبلیغات به چشم می آیند و جالب هستند. همین دو عامل باعث شناخته شدن بازی خواهند شد و این بدین معناست که تبلیغات کار خود را به درستی انجام داده اند و نتیجه مورد نظر حاصل شده است. مسئله اینجاست که آیا عنوانی همانند Just Dance به تبلیغاتی در این سطح احتیاج داشت؟

Rainbow Six: Siege | عظمت گروه ضربت

از این عنوان در کنفرانس یوبیسافت، یک تریلر سینماتیک و یک نمایش زنده را شاهد بودیم. بعضی از عناصر گیم پلی را پیش از این نیز دیده بودیم اما بخش ها و حالت هایی از گیمپلی به چشم خورد که تازه و هیجان انگیز بودند. یوبیسافت در مورد نمایش دادن این عنوان به درستی عمل کرد و یک نمایش به جا و مفیدی را ارائه کرد. مطمئنا این نمایش، به طور متعادلی بازی را هایپ کرد و طرفداران را مشتاق تر از پیش ساخت. مودهایی از قبیل Terrohunt نیز تایید شدند که این مسئله اطلاعاتی که پیش از این در مورد بازی در اختیار داشتیم را کامل تر کرد. در کل نمایش عنوان Rainbow Six: Siege جذاب و پر جزییات بود و اطلاعات زیادی در اختیار همگان قرار داد.

Rainbow-Six-Siege

Assassin’s Creed Syndicate | و باز هم همان داستان همیشگی…

همه ما کاملا در جریان این مسئله هستیم که فرنچایز AC و عنوان AC Syndicate طرفداران خاص خود را دارد که تعدادشان هم بسیار زیاد است. اما این مسئله دلیل نمی شود که به صراحت و بدون جبهه گیری در مورد این بازی صحبت نکنیم. پس توجه به سلایق را همین الان کنار میگذاریم و به سراغ این بازی می رویم.
اگر روزی در حال تماشای یکی از کنفرانس های یوبیسافت بودید (فرقی نمیکند چه کنفرانسی باشد!) و در آن نمایشی از AC ندیدید، پس احتمالا کنفرانسی که در حال مشاهده آن بودید، کنفرانس یوبی سافت نبوده! در تمامی کنفرانس های این کمپانی AC نمایش داده می شود. این مسئله دیگر به یک قانون تبدیل شده است. AC یکی از پر سودترین فرانچایزها برای یوبیسافت بوده و به شخصه به این کمپانی حق می دهم که هیچگاه از ساخت یک AC جدید دست نکشد اما این مسئله هیچگاه نمی تواند تکراری بودن عناوین این فرانچایز و یا ضعف های آن را توجیه کند. در نمایشی که دیدیم تقریبا بیشتر موارد تکراری بود. یک عقاب در حال پرواز است. شخصیت اصلی همه را کتک می زند و هیچکس نمی تواند به او آسیبی برساند! یکی از سرکرده ها توسط شخصیت اصلی دستگیر می شود و سرنوشتش به مردم سپرده می شود. مردم هم که هیچگاه رحم نمی کنند!
قبول دارم که AC بازی کردن همیشه لذت بخش است و بیشتر ما هم عناوین آن را تجربه خواهیم کرد اما واقعا از یکپارچگی خسته نشده ایم؟ آیا واقعا وجود یک کالسکه یا چنگک و یا موارد این چنینی باعث وجود تفاوت های شگرفی خواهند شد؟ من که اینطور فکر نمیکنم.

Ghost Recon: Wildlands | یک سورپرایز جالب…

شاید هنگامی که GR: Wildland به عنوان آخرین نمایش در کنفرانس نشان داده شد، بیشترمان در ابتدا تشخیص ندادیم که این نمایش یک Ghost Recon است. مکانیزم به کلی عوض شده بود و تغییرات بسیاری را در زمینه گیمپلی و موارد دیگر مشاهده کردیم. نمایش جالب بود. موسیقی هیجان را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می کرد. نمایش این عنوان تا حد بسیاری کار درست و به جایی بود. البته نباید از این مسئله غافل شد که شاید این نمایش نقطه ضعف های زیادی داشت. موارد عجیبی در تریلر مشاهده شد و بسیاری معتقد بودند که این عنوان هم بسیار شبیه به دیگر عناوین یوبیسافت است. اما در کل یوبیسافت با نمایش این عنوان سورپرایزی بزرگ را به همه ما نشان داد و اکثر ما این کار را تحسین خواهیم کرد.

غائبی بزرگ که کمبودش شدیدا حس شد…

پیش از کنفرانس، تقریبا بیشتر مخاطیان و هواداران بر این باور بودند که یوبیسافت در کنفرانس امسال خود حتما یک Prince of Persia جدید را معرفی خواهد کرد. در طول کنفرانس نیز همه ما هر لحظه منتشر معرفی یک pop جدید بودیم. اما این مسئله محقق نشد. مطمئنا یوبیسافت برنامه های خاص خود را در این زمینه دارد که به آن ها احترام میگذاریم (!) اما طرفداران زیادی از معرفی نشدن یک pop جدید نا امید شدند. امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور شاهد یک pop جدید باشیم.

کلام آخر

این یک اصل است که هر کس سلیقه ای دارد و باید به سلیقه همگان احترام گذاشت. ما هم به سلایق همه شما عزیزان احترام می گذاریم اما در هر صورت وظیفه ما بررسی کردن وقایع بدون در نظر گرفتن سلایق است.
یوبیسافت، امسال یک کنفرانس خیلی خوب را تحویلمان داد. کنفرانسی که در آن حضور عناوین طلایی دیده شد و عناوین بسیاری، نمایش شگفت انگیزی را نشان دادند اما این کنفرانس ضعف های خاص خود را هم داشت که در مقاله به آن ها اشاره شد و در مورد آن ها صحبت شد.

دانلود کنفرانس Ubisoft

دانلود با کیفیت HD 720p (کیفیت بسیار بالا – گیم اسپات)

دانلود با کیفیت ۴۸۰p (کیفیت بالا – گیم اسپات)

دانلود با کیفیت ۳۶۰p (کیفیت متوسط – گیم اسپات)

دانلود زیرنویس فارسی Ubisoft

مترجم: علیرضا ثامنی




می توانید دیدگاه خود را بنویسید
What do eccentric heel drops do? دوشنبه 16 مرداد 1396 05:19 ب.ظ
Hi there! I'm at work surfing around your blog from my new iphone!

Just wanted to say I love reading your blog and look forward to
all your posts! Carry on the outstanding work!
zellapolle.hatenablog.com جمعه 13 مرداد 1396 01:31 ب.ظ
Everything is very open with a precise description of the issues.
It was definitely informative. Your website is useful.
Thank you for sharing!
manicure سه شنبه 22 فروردین 1396 05:10 ب.ظ
Hello, I log on to your new stuff regularly. Your humoristic style is witty,
keep doing what you're doing!
manicure دوشنبه 21 فروردین 1396 12:38 ب.ظ
When some one searches for his necessary thing, thus he/she wishes to be available
that in detail, thus that thing is maintained over here.
manicure دوشنبه 21 فروردین 1396 11:22 ق.ظ
Hello! I could have sworn I've visited this web site before but after going through
a few of the posts I realized it's new to me.
Anyhow, I'm certainly delighted I discovered it and I'll be bookmarking it and
checking back often!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب